Autostrada Comarnic-Brașov, pe care statul vrea să o realizeze în concesiune cu francezii de la Vinci, grecii de la Aktor și austriecii de la Strabag, va costa între 3,4 și 3,7 miliarde de euro, potrivit unei analize a Ziarului Financiar care ia în calcul costul de construcție, proiectare, project management și consultanță, cheltuielile cu dobânzile, dar și întreținerea autostrăzii pe o perioadă de 26 de ani.
Taxa de autostradă va aduce cel mult un milion de euro pe lună și de aceea statul va trebui să plătească 11-12 milioane de euro lunar.
Suma nu include taxe, impozite, alte costuri financiare sau inflația.
Statul va începe să plătească bani pentru această autostradă din 2017, când șoseaua ar trebui să fie finalizată, astfel că timp de 26 de ani guvernul de la București va trebui să le restituie celor trei firme implicate în concesiune circa 11-12 milioane de euro lunar, potrivit calculelor ZF.
O parte dintre acești bani vor fi plătiți din taxa de autostradă pe care statul vrea să o introducă pe Comarnic-Brașov, estimată în prezent să se ridice la circa 7,07 lei (1,5 euro) cu TVA inclusă.
citește articolul integral în Ziarul Financiar